close
تبلیغات در اینترنت
نگاهي گذرا به فضيلت انتظار
» مصباح الهدی
» -
» از چه زمانى، عدّه اى به دروغ، ادعاى مهدويّت كردند؟
» آيا پديد آمدن مدعيان مهدويت از آثار سوء اعتقاد به مهدويت است؟
» طبق معتقدات شيعه مهدى منتظر كه در آخر الزمان ظهور مى كند كيست؟
» مهدویت و آخرالزمان
» پرسش شما، پاسخ موعود
» نگاهي گذرا به فضيلت انتظار
» انواع ديدار
» آثار شناخت و اعتقاد به امام زمان عليه السلام
ورود اعضای سایت
نام کاربری :
رمز عبور :

آمار سایت
» آمار کاربران
» افراد آنلاین : 1
» اعضای آنلاین : 0
» تعداد اعضا : 0

» عضو شوید
» ارسال کلمه عبور


» آمار مطالب
» کل مطالب : 53
» کل نظرات : 16

» آمار بازدید
» بازدید امروز : 13 نفر
» باردید دیروز : 1 نفر
» ورودی امروز گوگل : 0
» ورودی گوگل دیروز : 0
» بازدید هفته : 14 نفر
» بازدید ماه : 18 نفر
» بازدید سال : 274 نفر
» بازدید کلی : 5,295 نفر
دیگر امکانات
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن سایت در خبرنامه سایت عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود

عضویت سریع
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی : * کد امنیتیبارگزاری مجدد
پیوندهای وبگاه
آرشیو مطالب
موضوعات مطالب
ثامن تم؛مرجع قالب و ابزار مذهبی وبلاگ و سایت
نگاهي گذرا به فضيلت انتظار
+ نویسنده رضا در جمعه 09 بهمن 1394 | نظرات()
از اين روايات مي‌توان به نکات زير دست يافت:
الف) انتظار فرج, بندگي خداوند متعال است و در اين مسير بايد همان‌گونه که خداوند اراده مي‌کند حرکت کرد. (عبادة)
ب) والاترين جلوه‌ي بندگي خداوند انتظار است.( أفضل العبادة)
ج) انتظار فرج, سکون و توقف نيست بلکه کار و تلاش و تکاپو است؛ و پسنديده‌ترين و با فضيلت‌ترين کارهاست. (أفضل أعمال)
د) انتظار حرکت و عملي است که در تحقق احکام الهي و آرمان‌هاي توحيدي نقشي تعيين‌کننده دارد؛ از اين رو خداوند بيشتر از ساير اعمال آن را دوست دارد. (أحبّ الاعمال)
ه‍( مؤمن منتظر ظهور را از ناحيه‌ي خداوند متعال طلب مي‌کند و براي تحقق امر فرج بر دستورات الهي گردن مي‌نهد. (مِن الله)
و) تلاش منتظر نه يک حرکت عادي، بلکه حرکتي مجاهد گونه است. (جهاد امّتي)
ز) عظمت منتظر به قدري است که با شهدا مقايسه شده است. (کَالمُتَشَحَّطِ بِدَمه)
ح) منتظر واقعي همانند شهدا جان و مال و هستي خود را در اين را مصرف مي‌کند. (کَالمُتَشَحَّطِ بِدَمه)
 

پي نوشت ها:

1. علامه مجلسی، بحارالانوار، ج 52، ص 122 .
2. قندوذی، ينابيع المودّة، ج 3، ص 169 .
3. علامه مجلسی، بحارالانوار، ج 52، ص 133 .
4. شيخ صدوق، کمال الدين و تمام النعمة، ج 2، ح 1 .
5. علامه مجلسی، بحارالانوار، ج 52، ص 131 .
6. همان، ج 51، ص 156 .
7. همان .

منابع: 

تنهاراه





تعداد بازديد : 103
برچسب ها : ,
تمامی حقوق مادی و معنوی این وبگاه محفوظ و متعلق به مدیر آن می باشد و کپی برداری از مطالب تنها با ذکر منبع مجاز است...